وید استدیو

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

86% از فروشندگان تجاری، فکر می‌کنند که محتوا گذاری کلید استراتژیک تجاری است و 91%از فروشندگان تجاری از آن استفاده می‌کنند. شواهد زیادی وجود دارد که ثابت می‌کنند محتوا گذاری در رشد برند و توسعه تجاری موثر است.

چرا محتوا گذاری مهم است؟

محتوا گذاری استراتژی دیجیتال است که عنوان و کانال های مختلفی دارد:

  • جذب مخاطبین و مشتریان به کانال‌های تجاری
  • تقویت تاثیرگذاری و مکالمه کردن در شما

در نتیجه این روش را با این اشکال می‌توان به دست آورد:

  • محتوای وب
  • بلاگ
  • ایمیل
  • دیجیتال PR
  • ویدئو
  • کتاب الکترونیکی
  • وبینار
  • اینفوگرافیک
  • پادکست
  • چک لیست
  • فضای مجازی
  • کوییز

چرا از استراتژی محتوا گذاری استفاده کنیم؟

هدایت ترافیک شبکه به صفحات کلیدی:

  • 72% فروشندگان تجاری هنگام شناخته شدن به صفحات بالای گوگل می‌آیند.
  • کمپانی‌هایی که بلاگ دارند در 97% موارد به وبسایتشان مراجعه می‌شود.

افزایش آگاه سازی برند:

  • 60% افراد علاقه دارند تا پس از خواندن محتوایی، آن را جستجو کنند.

پروراندن اعتماد میان مشتریان و ایجاد ارتباط:

  • 5% کاربران باور دارند وبسایت خرید را بهتر می‌کند.
  • 81% کاربران آمریکایی بلاگ را جای قابل اعتمادی برای پیداکردن اطلاعات می‌دانند.

افزایش فروش

  • 9 نفر از 10 فروشنده B2B می‌گویند که محتوای آنلاین تاثیر زیادی بر انتخاب در خرید دارد.
  • بیش از 80% فروشندگان B2B حداقل به 5 قسمت از محتوا در پروسه خرید توجه می‌کنند و نصفی از آن‌ها بیشتر از 8 قسمت.

سود آوری

  • 62% فروشندگان تجاری تصمیمات تجاری را بر اساس محتوای دیجیتال انجام می‌دهند.

برای آگاه سازی و شناساندن برند:

  • صفحات اینفو وب
  • بلاگ
  • کتاب الکترونیک
  • وبلاگ
  • اینفوگرافیک
  • وبینار
  • محتوای آموزشی و قابل دانلود
  • کمپین ایمیلی/ نامه‌ای
  • ویدیوی خاص
  • شیت های مقایسه‌ای
  • موارد مطالعه‌ای (تحقیقی)
  • نظرات
  • بازبینی

معرفی 5 روش تاثیرگذار برای محتوا گذاری

استراتژی محتوای وب:

محتواهای وب متفاوتی وجود دارند که می‌توانند روش تجاری مناسبی باشند، اما در این قسمت، بر یکی از این پتانسیل‌های بزرگ تمرکز می‌کنیم؛ کپی وب.

بهترین روش‌های کپی وب شامل:

  • کاری کنید که مخاطبان احساس در خانه بودن کنند: مخاطبانتان را درک کنید. مهم است که مخاطبان و زبانشان را بدانید. نقاط ضعف، نیازها و دلایلشان را تعریف کنید تا دلیلی که آن‌ها را به وبسایت شما می‌کشاند را پیدا کنید.
  • مختصر و مفید بنویسید: جملات کوتاه و پاراگراف های کوچک روش خوبی در نوشتن این مدل هستند. بر اینکه واقعا چه چیزهایی برای مشتری مهم است تمرکز کنید. بیشتر کاربران صفحات وب را کنار می‌زنند به همین دلیل که آن‌ها دوست دارند محتوا درست همان چیزی باشند که آن‌ها می‌خواهند و نه یک داستان بلند بالا!
  • از گزاره ارزش استفاده کنید:
  • گزاره ارزش خوانندگان را تشویق به ادامه و کندوکاو درباره کسب و کارتان می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که پیشنهاد شما از رقبایتان بهتر است. هدلاین‌های تاثیرگذار ایجاد کنید تا خوانندگان به خواندن ادامه دهند و بعد استادانه به سمت اطلاعات اصلی هدایت شوند.
  • شخصیت یکتایی از برند نشان دهید: حفظ برند یا به خاطرسپاری آن مربوط است به “مشتریان شما چقدر با ارزش‌ها و شخصیت‌های برند آشنایی دارند”.

استراتژی محتوا گذاری در وب:

انواع مختلفی از بلاگ‌های کمپانی است:

  • صنعتی
  • اتاق خبری
  • آموزشی (استفاده از محصول و چگونگی)
  • الهام بخشی
  • استخدامی

بهترین شیوه بلاگ نویسی:

شامل تکنیک‌های همیشگی و ترند است که براساس الگوریتم ماشین‌های جستجو و رفتار مخاطبین فرق می‌کند. آن شامل:

بهینه سازی موتور جستجو: مقالات بلاگ باید برای موتور جستجو بهینه شوند تا رتبه بالاتری به دست آورند و محتوای بصری بیشتری داشته باشند. این کار شامل:

  • استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
  • استفاده از عکس هایی که مطابق با محتوا نام گذاری شده اند، کپشن ها و عناوین مرتبط
  • هدرهایی که در آن‌ها کلمات کلیدی استفاده شده

محتوای لانگ فرم: این نوع محتوا نیاز به رسیدگی به سوالات مانند:

  • مخاطبان من چه مشکلاتی دارند؟
  • چگونه می‌توانم به آن‌ها به محتوایم کمک کنم؟
  • مطالب من به موقع است و مرتبط باقی می‌ماند؟

تکنیک اسکای کرپینگ یا آسمان خراش: وقتی که موضوعی را در بلاگ می‌نویسید، آن را همه جا نشان دهید، سعی کنید آن پرورش دهید تا بهترین عملکرد را داشته باشد. می‌توانید عناصر دیگری مانند اینفوگرافیک، ویدیو، تصاویر و دیگر چیزها را به متن اضافه کنید.

محتوای وابسته به دیتا: مقالات وبلاگ با اطلاعات پژوهشی واقعی و ارقام حاصل از آزمایش، نظرسنجی و تست برای نتیجه گیری ایجاد می‌شوند.

استراتژی ایمیلی:

کاربران ایمیل در 2023 به 4.3 میلیارد می‌رسند که این آمار، دیگر ایمیل را به روش قدیمی و از مد افتاده‌ای، برای ارتباطات تبدیل نمی‌کند. مطالعات بیشتر تاکید می‌کنند که بازاریابی ایمیلی 42 دلار به نسبت 1 دلار پرداختی بازدهی دارد.

بازاریابی ایمیلی در کجای بازاریابی کلی قرار دارد؟

بازاریابی ایمیلی برای هر بازاریابی دیجیتالی ضروری است. ۶۰ ٪ از بازاریابان بر این باورند که بازاریابی ایمیلی بازدهی مثبتی دارد.

بهترین روش‌ها:

  • فراخوانی‌های جسورانه در حوزه عملی: با آن‌ها، می‌توانید مشتریان (مخاطبان) را یک قدم نزدیک‌تر کنید، وبسایتتان را در کورس رقابت نگه دارید و مراحل خرید کتاب الکترونیک یا دانلود را پیش ببرید.
  • مطالب جذاب: برای مطالب چشم‌گیر باید زمان و فکر صرف کنید تا ایمیل جذاب و گیرا به نظر برسد، اینگونه محتوا گذاری شما تاثیر گذار خواهد بود.
  • تقسیم بندی کاربران: تقسیم لیست ایمیل‌ها باعث می‌شود اهداف و افراد را با نظم بیشتری بشناسید، نیازها و عادت‌هایشان را بدانید. این کارها به شخصی کردن پیام‌ها به مخاطبین خاص کمک می‌کند.

استراتژی روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیجیتال به آگاه سازی برند شما و کسب و کارتان کمک می‌کند و از روش‌های آنلاین کمک می‌گیرد. این استراتژی بسیاری به بهینه سازی موتور جستجو، اینفلوئنسرها و فضای مجازی وابسته است تا ارائه بهتری از برندتان داشته باشد.

  • ایجاد مطبوعات آنلاین با لینک مربوطه که منجر به برندسازی وبسایت می‌شود.
  • روابط با روزنامه نگاران آنلاین و بلاگرها برای ایجاد پوششی آنلاین
  • مدیریت و تنظیم بازبینی‌ها
  • پرورش اینفلوئنسرها

فواید نهایی:

  • افزایش ترافیک وبسایت
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • بهبود تصویر برند
  • خرید و فروش

بهترین روش‌ها:

  • ادغام روابط عمومی با سئو: هدف روابط عمومی دیجیتال بدست آوردن لینک‌های نزدیک به سئو است. افراد و گروه‌هایی که در این قسمت کار می‌کنند، باید درک واضحی از اهداف سئو مانند ساخت لینک به صفحه‌ای و افزایش رنکینگ داشته باشند.
  • بازنویسی محتوا: روابط عمومی دیجیتال باید محتوای کسب و کار شما را به اشتراک بگذارد تا برند شما رشد کند. محتوای موجود می‌تواند به اشکال مختلف تبدیل شود تا در سیستم عامل‌های مختلف منتشر شود و به این انواع برسند :
  • خبرنامه
  • اینفوگرافی
  • فیلم کوتاه
  • و غیره

استراتژی ویدیویی برای محتوا گذاری

بازاریابی ویدیویی، برند، کسب و کار، محصولات و خدمات خود را ترویج می‌کند و تعامل در کانال‌های دیجیتال و آموزشی را افزایش می‌دهد. بازاریابی ویدیویی (محتوا گذاری به صورت ویدئو) برای کسب و کارتان مناسب است. بعضی از فواید:

  • اعتماد و اعتبار را ایجاد می‌کند
  • تا حدی مکمل بازاریابی ایمیلی است. به این دلیل، آن را افزایش می‌دهد.
  • اشتراک گذاری اجتماعی

انواع آن:

  • دمو
  • چگونه
  • مصاحبه با متخصصان
  • موارد تحقیقی (case study)
  • نظر مخاطبان
  • روابط اجتماعی
  • زنده
  • شرح دادن

بهترین روش‌ها برای بازاریابی ویدیویی:

  • داشتن یک هدف مشخص: برای استفاده کامل از این روش، این سوالات را از خودتان بپرسید:
    • ویدیوی من به چه چیز می‌رسد؟
    • چگونه باید نتایج را اندازه گیری کنم؟
    • این هدف قابل دستیابی است؟
    • آیا با ابزار کسب و کار من هماهنگ است؟
    • آیا این هدف موعد مشخصی دارد؟
  • بهینه سازی ویدئو برای سئو: محتوای ویدیو در نتایج جست و جو می‌آید. گوگل باید قادر باشد تا اطلاعات را درباره ویدیوی شما بگیرد و مشخص کند که هدف آن چیست. برای آن، شما نیاز به:
  • ویدیو را قابل خوانش برای ربات‌های گوگل کنید (crawlable) (روشی که موتور جستجو برای دسته بندی و پیدا کردن ویدیو انجام می‌دهد)
  • متا تگ و عناوین را اضافه کنید
  • از سایت مپ (نقشه سایت) استفاده نمایید.

منبع: استراتژی برای محتواگذاری

 

  • vidstudio vid
  • ۰
  • ۰

انتخاب یک پلتفرم مناسب فروشگاه اینترنتی خیلی مهم و حائز اهمیت است. این کار زمینه را برای تجارت الکترونیک موفق یا ناموفق فراهم می‌کند. مشاغل زیادی وجود دارد که از پلتفرم فعلی خودشان راضی نیستند. در این بین دو تا از بزرگترین شرکت‌ها با نام‌های Magento و Shopify با هم در رقابت هستند. این دو پلتفرم مجنتو و شاپی فای همیشه رقابت تنگاتنگی با هم دارند، اگر چه آن‌ها کاملا متفاوت هستند.

در حالی که پلتفرم مجنتو مدت زمان طولانی است که از محبوبیت بالایی برخوردار است، Shopify احتمالا یکی از بزرگترین رقبا در بازار است. با انتشار نسخه 2.0 مجنتو، ممکن است این پلتفرم چند اینچ از لیست بهترین‌ها در این زمینه بالاتر برود و این یک راه حل ایده آل برای همه اندازه‌های تجاری است.

ما در اینجا تفاوت‌های Magento و Shopify و نحوه تبدیل هر پلتفرم به ویژگی‌های فروشگاه تجارت الکترونیک را ضمن تمرکز روی ویژگی‌های جدید Magento 2  برجسته خواهیم کرد. این بحث به صاحبان فروشگاه‌ها کمک می کند تا بهترین پلتفرم تجارت الکترونیک را نسبت به نیازهای خود انتخاب کنند.

تفاوت اساسی بین مجنتو و شاپی فای

محبوبیت

Magento رایج‌ترین سیستم عامل تجارت الکترونیک است، این ادعایی است که 14% از میلیون‌ها سایت برتر ادعا می‌کنند کهMagento رایج‌ترین سیستم عامل تجارت الکترونیک است که این عدد برای Shopify 6% است. مجنتو همچنین قدرت جستجوی بهتری نسبت به ترندهای گوگل دارد:

یک روش برای مقایسه این دو، نگاهی به مشاغلی است که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. Magento با داشتن نام‌های بزرگی مثلNike, Rosetta Stone, Olympus, and Ghiradelli به خودش می‌بالد.Shopify  چند نام بزرگ مانند Tesla و the Los Angeles Lakers’ را در کنارش می‌بیند. اما بیشتر آن‌ها مشاغل کوچک و متوسطی هستند که از هر دو پلتفرم شرکت‌های موفق استفاده می‌کنند.

کدنویسی

از نظر کدنویسی، مجنتو و شاپی فای بسیار متفاوت هستند. Magento از PHP استفاده می کند، در حالی که Shopify از یک زبان برنامه نویسی به نام Liquid استفاده می کند. Magento منبع باز است، در حالی که Shopify اختصاصی است. این امر هنگام تصمیم گیری در مورد پلتفرم خیلی مهم  است، به این علت که تعیین کننده این موضوع است که چه کاری می‌توانید با آن انجام دهید. منبع آزاد به این معنی است که کد منبع آزادانه در دسترس است و می‌توانید هر لحظه تغییرش بدهید، در حالی که کد اختصاصی قابل تغییر نیست. با Magento، کد قالب را می توان متناسب با نیازهای خاص فروشگاه تغییر داد، در حالی که باShopify، این امکان وجود ندارد.

با دانستن این موضوع شما متوجه می‌شوید که Shopify یک راه حل عالی برای فروشگاه‌های معمولی است، اما برای کارهای پیچیده‌تر با عملکردهای پیشرفته خاص که نیاز به تغییر کد منبع دارند ایده آل نیست.

هزینه

Shopify یک سرویس نرم افزاری به نام (SAAS) است، به این معنی که کاربران برای دسترسی به نرم افزار Shopify هزینه اشتراک ماهانه پرداخت می‌کنند. هنگام شروع کار با Shopify نسخه رایگان در اختیار شما می‌گذارد، اما پس از آن، شما باید هزینه استفاده از آن را بپردازید. پایه قیمت فروشگاه 29 دلار است و تا 179 دلار بالاتر رود.

تعرفه های Shopify

·         قیمت سرویس پایه 29 دلار در ماه

·         قیمت سرویس پیشرفته 79 دلار در ماه

·         قیمت سرویس نامحدود 179 دلار در ماه است

با پرداخت هزینه‌های بیشتر در هر ماه، کاربران Shopify قادر به دسترسی به ویژگی‌های بیشتری مانند بازیابی سبد خرید رها شده، کارت‌های هدیه و گزارشات پیشرفته هستند. در طرف مقابل، کاربران  Magentoمی‌توانند این ویژگی‌ها را به میزان قابل توجهی در طول یک سال با پرداخت هزینه کمتری استفاده کنند. برای مثال، راه حل بازیابی کامل سبد خرید رها شده از CreativeMinds، تنها 39 دلار در سال همراه با پشتیبانی و به روزرسانی است.

Shopify همچنین هزینه‌های معاملات انجام شده را از طریق دروازه‌های پرداخت خارجی مانندPayPal ، Braintree وAuthorize.net دریافت می‌کند. درصد هزینه‌ها از 2.0% تا 0.5% متغییر است، به گونه‌ای که هر چه قدر حجم معاملات بیشتر می‌شود کارمزد معاملات کمتر می‌شود.

این بدان معنا است که هر بار معامله آنلاین انجام می‌شود، Shopify بخشی از پول را برمی‌دارد. اگر در فروشگاه شما معاملات زیادی مشاهده شود، کارمزد آن زیاد خواهد شد. کاربران می‌توانند با استفاده از دروازه پرداخت مستقیم Shopify از این هزینه‌ها دوری کنند.

هزینه های نگهداری

در حالی که Shopify توسط شرکت میزبانی می‌شود، مدیریت هاست Magento در اختیار خودش است، بنابراین کاربران مجبور به پرداخت یک سرویس میزبانی شخص ثالث هستند. این رقم می‌تواند به اندازه 3.95 دلار از شرکت‌هایی مانند SiteGround وHostGator باشد. میزبانی خوب برای یک فروشگاه موفق ضروری است. میزبانی وب می‌تواند بر سرعت سایت، ذخیره سازی و تعداد محصولاتی که یک فروشگاه آنلاین می‌تواند داشته باشد تأثیر بگذارد. کاربران Magento قادر به انتخاب راه حل میزبانی متناسب با نیازها و هزینه‌های خود هستند،  تا اینکه گزینه های مربوط به Shopify را انتخاب کنند.

نسخه Magento Community که یک گزینه عالی برای توسعه دهندگان و مشاغل کوچک است را می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید. نسخه Magento Enterprise به نیازهای فروشگاه اینترنتی خاص بستگی دارد.

هزینه‌های Magento

·         نسخه Community مجنتو رایگان است.

·         هزینه هاست: 4 تا 100 دلار در ماه

برای هر دو پلتفرم مجنتو و شاپی فای ، شما باید هزینه‌هایی برای افزونه‌ها پرداخت کنید. شانس شما برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با نرم افزار پایه کافی نخواهد بود، بنابراین قیمت مورد انتظار بالا خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است کاربران Magento برای راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه نیاز به ثبت نام خدمات توسعه دهنده داشته باشند، بنابراین باید هزینه‌های احتمالی مورد بررسی قرار بگیرند.

چگونه Magento 2 ارزیابی می‌شود

Magento 2 به برخی اصول اولیه هر پلتفرمی مجهز است، پس ببینید چگونه آن‌ها به خوبی به فروشگاه‌های آنلاین موفق تبدیل می‌شوند.

مقیاس پذیری

نظر کلی اینگونه است کهMagento  برای فروشگاه‌های بزرگ و با محصولات زیاد بهتر از Shopify است. اگر به دنبال راه‌اندازی یک فروشگاه کوچک هستید که نیازی به سر و صدا و تعهد زیادی ندارد، Shopify انتخاب خوبی است. اگر می‌خواهید یک تجارت آنلاین که توانایی رشد و تکامل با انعطاف پذیری بیشتر را داشته باشد، Magento بهترین انتخاب است.

و واقعا، چه کسی نمی‌خواهد چیز بزرگ بعدی خلق شود؟

قابلیت‌های مجنتو و شاپی فای

مجنتو ابزاری قوی برای صاحبان مشاغل است. با بیش از پنج هزار افزونه (رایگان و پولی)، وقتی صحبت از قابلیت‌ها می‌شود، قطعا برتری خواهد داشت. این موضوع را با صد برنامه و افزونه Shopify مقایسه کنید.

هر ایده‌ای که در این راه داشته باشید به احتمال زیاد از طریق افزونه‌های مقرون به صرفه‌ای که برای  Magento وجود دارد و با فروشگاه شما ادغام می‌شود می‌توانید پیاده کنید. آیا می‌خواهید پیام های خطای شخصی یا اجازه ورود چندین کارمند را با مجوزهای مختلف اضافه کنید؟ کار با مجنتو حتی برای کسانی که اطلاعات کدنویسی خوبی ندارند نیز با وجود افزونه‌ها و امکانات نامحدود آسان است. با Magento، همه جنبه‌های وب سایت تحت کنترل صاحب مشاغل است. این چیزی است که صاحبین مشاغل بسته به اهداف خود ارزش آن را می‌دانند. مدیر می تواند چندین فروشگاه را در یک پنل ایجاد و مدیریت کند.

علاوه بر این، در مقایسه با Shopify، Magento از ویژگی‌های  frontendبیشتری برای مشتریان مانند کدهای کوپن، کارت‌های هدیه، داشبوردهای مشتری، محصولات مرتبط، لیست‌های دلخواه، ماژول‌های وضعیت سفارش و موارد دیگر برخوردار است.

برندسازی و طراحی

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق شامل ساختن یک برند منحصر به فرد است که مشتریان آن را می‌شناسند و به آن احترام می‌گذارند. بخش عمده‌ای از برندسازی، طراحی سایت است.

هر دو پلتفرم Magento  و Shopify بسیاری از تم‌های رایگان را ارائه می‌دهند. بسیاری از تم‌ها برای هر دو سیستم عامل پاسخگو هستند، به این معنی که آن‌ها در صفحه نمایش‌های مختلف عملکرد خوبی دارند. داشتن فروشگاه اینترنتی مناسب برای موبایل بسیار مهم است، به این دلیل که بیشتر مشتریان از دستگاه‌های تلفن همراه برای خرید آنلاین استفاده می‌کنند.

از آنجایی که تم‌های Shopify اختصاصی هستند، اجازه تنظیمات برای بهبود تم‌ها را به شما نمی‌دهد. فراتر از تغییر رنگ و فونت، کاربران Shopify قادر به تنظیم کامل تم‌ها نیستند که این کار باعث بروز مسائلی برای برندسازی فروشگاه می‌شود.

به روز رسانیMagento 2  شامل ویرایش بصری بکش و رها کن (Drag&Drop) است، که به کدنویس و کسی که سررشته‌ای از کدنویسی ندارد، اجازه می‌دهد تا هر زمان که بخواهد سایت‌های زیبایی ایجاد کنند.

تجربه کاربری

بسیاری از افراد عنوان می‌کنند که Shopify نسبت بهMagento  کاربری راحتی بیشتری دارد که باعث می شود افرادی که با کدنویسی آشنایی ندارندShopify  را برای کار خود ترجیح دهند. راه‌اندازی فروشگاه Shopify فورا پس از ثبت نام به سرعت انجام می‌شود. Shopify شامل یک ابزار ساخت وب برای سفارشی کردن ویژگی‌های فروشگاه شما در خانه است.

با وجود افزونه‌های آماده، کار با Magento راحت‌تر است. وقتی راه‌حل‌های ساده‌ای وجود دارد، پس دیگر نیازی به کدنویسی نیست.

برای کاربرانی که می‌خواهند یک تجربه کاربری حتی بهتر از آنچه در Magento 1 و یا افزونه‌های آن داشته باشند، Magento 2 می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این نسخه جدید، بسیاری از مشکلاتی را که کاربران در مورد Magento 1 داشته اند را برطرف کرده است.

Magento 2 پنل مدیریتی کاربر پسند دارد. کار با آن برای کاربران جدید ساده‌تر است. در مقایسه با Shopify، تکمیل کارهایی مانند دسترسی به گزارش‌های پیشرفته، مدیریت درگاه‌های پرداخت، مرتب سازی مشتریان، محصولات بازار و غیره برای مدیریت سایت آسانتر است. کار مدیریت فروشگاه در پشت صحنه بدون داشتن مهارت‌های پیشرفته توسعه آسان است.

مدیر قادر است در مدت زمان کوتاه کارهای زیادی انجام دهد، بعلاوه برای مشاغل جدید که سعی در مدیریت لیست های طولانی برای انجام کارها را دارند می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد.

وضعیت سئو در مجنتو و شاپی فای

44٪ از خریدهای آنلاین با جستجوی آنلاین آغاز می‌شود. این کار یافتن فروشگاه و محصولات آنلاین شما از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو را بسیار مهم می‌کند. برخی از سیستم عامل‌های تجارت الکترونیک در هنگام بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) ذاتاً بهتر عمل می‌کنند. در مطالعه نمرات سئو 16 پلتفرم سبد خرید، Magento در صدر این لیست قرار دارد وShopify و Woocommerce در رده دوم این لیست به هم گره خورده اند.

ویژگی‌های SEO که مورد بررسی قرار گرفته است شامل مواردی مانند عناوین، توضیحات متا، آدرس‌های اینترنتی و عناوین و غیره را شامل می‌شود. با نمرات قابل مقایسه سئو، قابلیت‌های سئو Shopify  و Magento به هدایت ترافیک ارگانیک به فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند.

سرعت

سرعت وب سایت یک عامل برای رتبه بندی سئو و تعیین کننده این موضوع است که آیا مشتریان خریدهای خود را از فروشگاه شما انجام می‌دهند یا خیر. اگر مدت زمان زیادی طول بکشد تا صفحات فروشگاه و محصولات بارگیری شود، مشتریان بالقوه به احتمال زیاد به یک وب سایت دیگر می‌روند. تحقیقات نشان می دهند حتی یک ثانیه تاخیر می تواند 7% تبدیل ها را کاهش دهد.

یک فروشگاه اینترنتی سریع با یک فروشگاه موفق برابری می‌کند. در گذشته، بسیاری از کاربران Magento را بسیار کند توصیف می‌کردند. این امر باعث می‌شود که وقتی صحبت از سرعت می‌شود Shopify برنده واضح و روشن باشد. با انتشار Magento 2، مشخص نیست که کدام سیستم عامل بهتر عمل می‌کند. در مقایسه با سایت های Magento 1، سایت های Magento 2 به طور متوسط 20٪ سریعتر عمل می کنند، در برخی موارد تا 56٪ سریعتر!

جستجو

جستجوی سریع و کاربر پسند یکی دیگر از عوامل هنگام مقایسه Shopify و Magento است. جستجوی جدید و بهبود یافتهMagento 2 استثنایی است.

ویژگی‌های منحصر به فرد آن مانند وارسی بدون کوچک‌ترین حواس پرتی، وارسی اتوماتیک مهمانان، ایجاد حساب با یک کلیک، و پرداخت دو مرحله ای. اطلاعات حمل و نقل و پرداخت برای کاهش سردرگمی از هم جدا می‌شوند.

یک نکته این است که در Shopify، صاحبان مشاغل با برنامه‌های قیمت گذاری پایین‌تر قادر به مشاهده نرخ حمل و نقل در زمان واقعی نیستند که این کار می‌تواند نرخ حمل و نقل بالاتری را برای مشتریان به دنبال داشته باشد.

اجتماع Community

دلیل “حرفه ای” دیگر در مورد برتری Magento ثروت توسعه دهندگان آن نسبت به Shopify است. مجنتو جامعه بزرگ و فعال دارد. توسعه دهندگان Magento قادر به ارائه راه‌حل‌هایی برای تعداد زیادی از نیازهای کاربران هستند. البته منابعی برای افراد مبتدی که به دنبال کسب اطلاعات در موردmagento  هستند موجود است.

جامعه گسترده Magento بدان معنی است که صاحبان مشاغل مشکلی در یافتن یک توسعه دهنده توانمند برای همکاری با یکدیگر ندارند. کاربران می‌توانند از طریق توسعه دهندگان بیرونی راهنمایی یا دسترسی به خدمات پشتیبانی و نگهداری را پیدا کنند.

بازار

کاربران پلتفرم تجارت الکترونیک ممکن است بخواهند یک بازار چند منظوره ایجاد کنند که در آن چندین فروشنده کالاهای خود را از طریق یک سبد خرید بفروش می‌رسانند. هم مجنتو و شاپی فای هر دو دارای افزونه‌هایی برای ایجاد سیستم چندمنظوره هستند.

باز هم Magento می تواند Shopify را هنگامی که در مورد های فروشگاه بازار صحبت می‌کنیم ضربه فنی کند. ویژگی‌های تبلیغاتی داخلی مانند قیمت گذاری و کوپن‌های انعطاف پذیری که فروشگاه‌های تک و چند منظوره را به سطح بعدی می‌برند، وجود دارد.

به روزرسانیMagento 2  با افزایش مقیاس پذیری و عملکرد ضروری برای فروشگاه‌های چندمنظوره ارائه می‌شود. مدیریت یک بازار موفق به عملکرد آن مربوط می‌شود و این قطعا در جایی است که Magento جلوتر از همه تاخت و تاز می‌کند.

نتیجه گیری

خیلی سخت است که بگوییم کدام پلتفرم تجارت الکترونیک برای همه فروشگاه‌های آنلاین مناسب است. هنگام تصمیم‌گیری بین مجنتو و شاپی فای، مهم‌ترین چیزی که برای شما مهم است را در نظر بگیرید.

آیا این یک فروشگاه به سرعت می‌تواند 100 محصول را مدیریت کند؟ Shopify ممکن است متناسب با نیاز شما باشد. اگر به دنبال ایجاد یک فروشگاه آنلاین با پتانسیل نامحدود برای ویژگی‌ها، مقیاس پذیری و سفارشی سازی هستید، احتمالاً Magento بهتر خواهد بود. باز هم بستگی به شرایط دارد.

Magento یک پک کامل با ویژگی‌های داخلی مفید و امکانات نامحدود از طریق افزونه‌هایش است. این دلایل علاوه بر پیشرفت‌های Magento 2 ، آن را به یک انتخاب عالی برای مشاغل تجارت الکترونیک تبدیل می‌کند.

منبع: تفاوت مجنتو و شاپی فای

 

  • vidstudio vid
  • ۰
  • ۰

روانشناسی طراحی وب

چگونه رنگ‌ها، حروف چاپی و صفحه چینی بر روحیه شما تاثیر می‌گذارد؟ طراحی وب چیزی فراتر از ارائه مطالب و ایجاد ظاهر مناسب است. وقتی بازدیدکنندگان از وب سایت شما بازدید می‌کنند، با احساسات مختلفی مواجه می‌شوند که همگی بخاطر این است که شما چقدر موضوع روانشناسی طراحی وب را درک کرده‌اید. نوع احساسی که آن‌ها تجربه می‌کنند، مثبت یا منفی، کاملا در دست شما است که نباید هنگام طراحی محتوا از آن غافل شوید.

تاثیر روانشناسی طراحی وب

با گذشت سال‌ها، بدنه‌ای از دانش تولید شده است که به طراحان کمک کند تا تصویر تاثیرگذاری خلق کنند که نقش مهمی در روانشناسی بینندگانشان بازی کند. برای دستیابی به این هدف، باید فهمید که چگونه عناصر مختلف طراحی سایت و نحوه استفاده از آن‌ها بر رفتار، نگرش و تجربه بازدیدکننده هنگام وارد شدن به وب سایت شما تأثیر می‌گذارد.

در ادامه چهار حوزه اصلی طراحی و توسعه وب سایت را برای شما فراهم آوردیم که بیشترین تاثیر را در روانشناسی بازدیدکنندگان وب سایت دارند. این‌ها ابزاری هستند که به واسطه آن‌ها می‌توانید یک وب سایت جذاب را طراحی کنید تا بازدیدکنندگان برای بازگشت به وب سایت شما ترغیب شوند.

محتوا در روانشناسی طراحی وب

بازدیدکنندگان برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود به یک وب سایت مراجعه می‌کنند. طراحی وب به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را سریع‌تر و با سهولت پیدا کنند.

در روزهای ابتدایی وب سایت، صفحات خود را می‌توانید با محتوا نشان دهید، اغلب صفحات ده هزار کلمه یا بیشتر دارند (به عنوان یک مقایسه: این مقاله در حدود 1600 کلمه است.) صفحات بارگیری شده با محتوا، پیدا کردن محتوا را بسیار دشوار کرده است، چه برسد به اینکه برای به دست آوردن اطلاعات مجبور به خواندن کل محتوا باشیم. این امر اغلب باعث استرس و اضطراب شده و احساسات ناخوشایند را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

با طراحی امروزی وب سایت، باید محتوا ویرایش و سازماندهی شود تا یک فضای شاد با اطلاعات کافی و مورد نیاز برای بازدیدکنندگان فراهم آورد که موجب غافلگیری آن‌ها نشود. وقتی محتوا در جای مناسبی باشد، بازدیدکنندگان می‌توانند اطلاعات را به سرعت پیدا کرده و بعد از آن احساس خوبی را تجربه کنند. پیدا کردن محتوای مورد نظر، ارائه مطالب زیاد یا بالعکس ارائه مطالب بی‌کیفیت، باعث می‌شود بازدیدکنندگان حس خوبی از وب سایت نگیرند و این کار منجر به از بین رفتن اشتیاق بالقوه آن‌ها برای مرور محتوای وب سایت شما می‌شود.

نوع محتوای ارائه شده

علاوه بر این، نوع محتوایی که ارائه می‌دهید باعث خلق احساسی نسبت به شما و شرکت تان می‌شود. اگر محتوای شما اطلاعات صحیح و منطقی را ارائه ندهد، مخاطب‌های شما آن را به سختی دنبال می‌کنند و احساس خوبی نسبت به سایت شما نخواهند داشت.

مطالب خود را تمیز، سازمان یافته، آسان برای خواندن، مختصر و حرفه‌ای نگه دارید تا از لحاظ روانی به بازدیدکنندگان خود کمک کنید ارتعاشات مثبتی را ایجاد کنند.

برای کمک به شما در تهیه بهترین مطالب وب سایت، ما در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد روانشناسی محتوای عالی برای وب سایت فراهم آورده ایم.

صفحه چینی

نحوه سازماندهی یک صفحه وب می‌تواند به طرز چشمگیری بر احساس یک بازدیدکننده هنگام حضور در آن تأثیر بگذارد. سازماندهی محتوا باید درطراحی وب اولویت داشته باشد، اما این سازماندهی باید فضای موجود در سایت را در نظر بگیرد.

اگر شما با فضای سفید آشنا نیستید، “فضای سفید” مناطقی است که در آن هیچ محتوا یا عنصر بصری که خواستار توجه ما باشد وجود ندارد. فضای سفید نقش مهمی در طراحی وب دارد، چون از نظر بصری یک مکان استراحت برای بازدید کننده فراهم می‌آورد. این مکان های استراحت اغلب در حاشیه‌ها و فضای اطراف مطالب پیدا می‌شود.

مفهوم مینیمالیسم؛ یعنی استفاده کردن از کمترین مقدار محتوای تصویری مورد نیاز برای انتقال نکات یا ایده‌های شما. در حال حاضر در سراسر وب، مخصوصا سرویس هایی مانند Squarespace محبوب است.

اجازه دهید به شکل دیگری توضیح دهیم، اگر بازدیدکننده به وب سایت شما وارد شود و در هر سانت از وب سایت شما کلمات، گرافیک، و چیزهای چشمک زن و … ببیند، احساس خوبی را از نظر تجربه نخواهد کرد که با مفهوم روانشناسی طراحی وب مغایرت دارد.

اگر وقت خود را برای ویرایش و سازماندهی مطالب خود به روشی که به فضای خالی برای ارائه اطلاعات احترام بگذارید، قرار دهید در اینصورت احساس حرفه‌ای بودن، کار سازماندهی شده و کلیات خوب را به بازدیدکنندگان می‌بخشید. شما می‌خواهید به بازدیدکنندگان این حس را منتقل کنید که شما سایت را جوری طراحی کرده‌اید که کار با آن برای بازدیدکننده راحت است.

ساده انجام دادن کارها با یک وب سایتی که به خوبی با فضاهای سفید سازماندهی شده، به بازدیدکنندگان می‌گوید که شما می‌دانید چه چیزهایی برای آن‌ها مهم است و نمی خواهید وقت آن‌ها بیهوده تلف شود.

رنگ

هنگام طراحی وب سایت، اغلب رنگ‌ها توسط هویت بصری جدید یا موجود سازمان(یا برند) مشخص می‌شوند. اما نحوه استفاده از این رنگ‌ها بر احساس بازدیدکننده از سایت شما تاثیر می‌گذارد، دقیقا همان چیزی است که در روانشناسی طراحی وب به دنبال آن هستیم! تاثیرگذاری روی کاربران سایت.

رنگ‌های خنثی

بیشتر هویت‌های بصری که دارای رنگ های خنثی هستند (برای مثال رنگ سیر، رنگ سایه و رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه) که در رنگ‌های اصلی آن‌ها استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، اگر رنگ‌های اصلی سازمان به رنگ آبی و زرد باشد، با رنگ‌های خنثی سیاه و سفید، به احتمال زیاد آن‌ها می‌توانند به جای پس زمینه آبی یا زرد، زمینه‌ای سفید را برای نمایش محتوای خود انتخاب کنند.

این رنگ‌های خنثی مانند فضای سفید عمل می‌کنند: فرصتی برای استراحت فراهم می‌کنند. با استفاده از مثال بالا، اگر تمام آنچه در وب سایت سازمان مشاهده می‌کنید به رنگ آبی و زرد باشد، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد (متن زرد را با زمینه آبی در نظر بگیرید).

رنگ‌های خنکتر

انواع رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید در روانشناسی طراحی وب هم مانند روانشناسی رنگ در برندسازی نیز نقش دارد. رنگ های خنک‌تر (آبی، سبز، بنفش) اغلب احساس حرفه‌ای و آرامش بخش دارند. در مقابل، می توان از آن برای دادن احساس بسیار سرد و غیردوستانه نیز استفاده کرد. رنگ‌های گرمتر (زرد، نارنجی، قرمز) آرامش بخش و گرم هستند و احساس خلاقیت را به ما می‌بخشد، اما می‌توانند احساسات منفی مانند عصبانیت و استرس را به وجود آورند.

علاوه بر این، رنگ های خنثی مانند سفید اغلب احساس مثبت بودن و صداقت را القا می کند، اما همچنین می تواند احساس ملایمت و کسل کنندگی را نیز برساند. خاکستری اغلب یکدست، مدرن و تمیز به حساب می‌آید، که می‌تواند بسیار سرد و ناخوشایند باشند. رنگ‌های تیره اغلب حرفه‌ای و واضح هستند، اما بسیار قدرتمند بوده و می‌تواند نسبتا عمومی باشد.

نحوه استفاده از رنگ‌ها که به انتقال احساسات مثبت کمک می‌کند، بستگی به tint (روشنی)، hue (نوع) و shade (تیرگی) رنگ‌ها و همچنین میزان رنگ شما برای استفاده بستگی دارد. اگر می‌خواهید سایت شما جذاب و خلاقانه باشد، ترکیبی از آبی و سبز، با حاله‌ای از زرد و نارنجی، بر روی زمینه سفید یا خاکستری روشن کمک خواهد کرد که این احساسات مثبت را به بازدیدکنندگان منتقل کنید.

تایپوگرافی

درنهایت، تایپوگرافی می‌تواند احساسات را برای بازدیدکنندگان وب سایت شما منتقل کند. هزاران حروف چاپی وجود دارد و به لطف پیشرفت فن آوری وب مانند CSS3، این نوع کارها در طراحی وب سایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حروف چاپی

حروف چاپی برای استفاده در موقعیت‌های خاص و برای مصارف خاص طراحی شده است. فونت های Serif (فونت‌هایی با سریف‌ها و پایه‌های کوچک، در کلماتی مانند Times New Roman) حرفه‌ای، محققانه و جدی است، در حالیکه فونت‌های san-serif، (مانند Helvetica) کمی مدرن‌تر، تمیزتر و غیررسمی هستند.

به عنوان مثال، اکثر وب سایت‌های خبری (مانند نیویورک تایمز) از فونت‌های serif استفاده می‌کنند تا احساس سنتی، مهم بودن و دانش را انتقال دهند. از نظر روانشناسی در طراحی وب آن‌ها می‌خواهند شما احساس کنید متخصص هستید و هر آنچه شما می‌خوانید مهم است و آن‌ها می‌دانند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند.

از فونت‌های sans-serif بیشتر استفاده شود تا احساس مدرن بودن، تمیزی، پختگی و توانمندی را منتقل کند. کسانی که در صنعت تکنولوژی هستند اغلب از فونت‌های sans-serif خیلی بیشتر از فونت‌های serif استفاده می‌کنند، به این علت که می‌خواهند بازدیدکنندگان احساس کنند که بروز و آینده‌نگر هستند.

نحوه نمایش تایپ هم در صفحه شما مهم است. Leading (فضای بین خطوط) و kerning (فضای بین حروف) نیز باید ارزیابی شود. Leading بزرگ با فضای سفید زیادی بین خطوط، باعث می شود نسخه کپی از آن راحت‌تر خوانده شود. Leaning کوچک احساس شلوغی را می‌رساند و خواندن بیش از یک پاراگراف در یک زمان دشوار است. فاصله بین پاراگراف‌ها، حاشیه بین بلوک‌های متنی و سایر عناصر موجود در صفحه و اندازه فونت (و ارتباط آن با Leading) نیز عواملی است که باید در نظر بگیرید. پاراگراف‌های تنگاتنگ ناخوشایند به نظر می‌آیند و خواندن و کپی برداری از آن‌ها دشوار است، چون که به عناصری مانند تصاویر نزدیک هستند که باعث می‌شود صفحه‌تان شلوغ به نظر برسد و اندازه خیلی بزرگ یا کوچک فونت‌ها باعث می‌شود بازدیدکننده احساس کند که در حال فریاد زدن یا زمزمه آن‌ها هستید.

نتیجه‌گیری

اغلب طراحان وظیفه دارند که روانشناسی طراحی وب را به هنگام خلق یک طرح درک کنند، اما درک اصول اولیه در بعضی از زمینه‌های مهم طراحی به شما کمک می‌کند تا محتوای عالی خلق کرده و به طور موثرتر، طراحی وب خود را مدیریت کنید.

منبع: روانشناسی در طراحی وب

  • vidstudio vid